9:50:00 AM

Belon Air...

Aku sekerang dah makin comel.. he..he.. comel la sesangat.. dah mcm belon air... yang aku perasan sejak aku habis pantang sampai la sekarang berat aku tak turun2... naik lagi ada kot...
sbb tu aku kata aku makin comel.. dah rupa belon air... hu..hu... aku sendiri seram tengok diri aku sekrg nih...

dulu zaman husna & yusuf aku cepat turun berat badan.. sbb diaorg kejap je breastfeed... jadi lps abis je, aku terus boleh diet habis-habisan... tp dgn zulaikha aku tak boleh.. asyik makan.. makan.. dan makan.. minum pun bergelen air aku telan... orang cakap kalau breastfeed lagi cepat berat turun.. tp tak jadi la pulak dekat aku.. jd aku terpaksa la control makan sekrg nih... takde la aku nak sekat makanan aku, cuma kena pandai pilih... supaya aku untung, zulaikha pun untung.. kalau tak, aku kurus... baby aku pun kurus...

jadual mengepam aku pun bertambah la since zulaikha taknak direct breastfeed... penat... serius penatnya... kalau tak aku cuma perlu ngepam waktu siang (office hour).. malam aku buleh sua jer kat dia.. sekarang dia dah takmo... ish.. pandai pulak dia milih... tp bila aku bg susu formula tau pulak dia reject... geramm....

waktu jadual ngepam aku:

6.00 pagi = 4 - 5 oz

12.30 tgh hari = 6 - 7 oz

5.30 ptg = 4 oz

9.00 mlm = 3 oz

12.00 mlm = 3 oz

ni kira jadual aku dari hari isnin sampai jumaat.. hari cuti lain cerita.. sbb lagi bertambah sesi ngepam aku.. mmg aku bukan jenis yg rajin sgt mengepam.. sbb kat opis pun aku cuma boleh pam waktu lunch jer... tp cukup la buat si kecik aku.. alhamdulillah.. hasilnya pun mmg stardard lebih kurang tu la banyak nya...

aku harap aku dapat teruskan usaha aku ni, insyaallah...

0 komen bijak: