9:56:00 AM

Aku tak caya...

ceritanya aku start demam dari dua minggu lepas... demam teruk sampai tak boleh bangun.. pening.. asal bangun kepala berpusing... pegi klinik, macam biasa dapat ubat demam etc...

habis demam tak jugak elok2.. makin teruk ada.. selera makan langsung takde.. asal masuk makanan sure keluar balik.. terpk pulak aku, gastrik ke ni.. badan dah mula sakit2.. lenguh2.. nasib la kebetulan mak pak aku dtg kl.. lega dpt kena jaga dengan mak wpun sakit tu ada.. he..he.. ujung minggu antar balik ipoh, pegi pulak klinik kat ipoh.. aku citer la kat doktor tu simptom2 sakit aku ni.. doktor kata mungkin gastrik... jd dpt la satu plastik ubat utk gastrik..

habis satu minggu, takde perubahan.. sungguh pelik.. demam apa aku ni.. denggi ke.. cikungunya ke.. mcm2 dah pk.. dah mula risau ke lain..

aku tak sedap hati.. ajak husband pegi hospital.. tp kena pegi klinik la dulu kot utk dpt surat refer.. jd aku gi klinik panel husband kat ampang.. aku citer kat doktor sakit aku, doktor kata kat situ pun boleh buat ujian darah.. jd buat kat situ jer... suspek denggi.. bila dpt result, doktor kata dalam darah ada bakteria.. kompius...

dapat la mc lagi.. dpt ubat pening, tahan muntah, sakit perut etc.. aku tak tau dah berapa byk ubat yg aku dapat.. nasib baik aku tak makan semua..

dkt rumah takde mood nak buat apa.. ada mood utk baring jer.. anak2 semua husband aku yg uruskan.. kesian.. aku bangun untuk muntah jer... tp tiba2 aku terpk.. kenapa lain macam erkk.. muntah aku ni mcm muntah org pregnant jer.. ish.. biar betul...

habis mc aku start kejer balik.. masih tak lalu makan.. masuk cafe aku nak muntah.. apa busuk sgt bau org masak ni.. kat umah perfume/deodorant asben aku, aku cium busuk banget... jgn pakai lg...

hari jumaat rehat pjg.. kakak kat opis ajak gi jusco.. lunch.. kot2 ada selera, aku pun ikut.. tiba kakak tu kata nak beli UPT, sbb dah lewat.. aku pun beli la sekali.. konon nak temankan kakak tu buat test la.. sampai opis terus gi toilet dua2nya... punya la terkejut aku tengok naik 2 line... dup dap dup dap jantung aku masa tu... aku dah pk mcm masa tu.. alih2 aku nangis jerr...

terus call husband.. gi hospital.. jumpa gynae.. aku ingat baru lagi.. scan2 doktor kata dah 9 minggu.. alahai... dah berbelah bagi aku.. tengok 'dia' masa scan rasa kesian pun ada...

pk punya pk.. citer kat mak, mentua... last2 aku dgn semangat barunya rasa happy nak sambut baby baru aku ni... baby tak dirangcang.. he.. he.. ni la namanya rezeki.. kurniaan Allah.. tak baik tolak.. dulu masa susah nak dpt nangis2... sekrg bila senang nak dpt, lagi mau nangis.. harap2 baby aku ni sihat & selamat sampai dia keluar...

baru la aku tau yg aku x sihat bersambung2 tu bukan la sebab demam... tp sebab aku dah lekat.. tak senonoh betul.. EDD 12/12/2009... he..he.. selang setahun aku beranak... :)

2 komen bijak:

ch@ said...

hihihi! hai! salam perkenalan, lucu pulak baca n3 nih! boleh terbabas pulak ye =) congrates!

zaida said...

hai cha..
salam perkenalan
tq sudi lawat blog yg tak seberapa ni..he..he..