12:08:00 PM

Sentap...

Minggu ni genap minggu ke 16.. alhamdulillah.. perut pun dah makin comey... kain baju kurung dah mula ketat... lps ni kena start pakai uniform la... he..he..

mabuk2 dah mula kurang.. lega... cumanya batuk & selsema tak kurang2 lg... sakit kepala aku jdnya.. tu yg buat aku rasa lemah2 lg.. nak buat kerja rumah pun tak bersemangat... kalau tiba semangat aku dtg, byk la yg aku boleh uruskan kat rumah tu.. kalau sakit aku yg datang, mmg terlepek la jawabnya... bukan saja dilayan, tp mmg nak angkat kepala pun berpusing aku rasa, macam mana nak menguruskan hal rumah...

tp yer la, sakit2 macam ni kdg2 org tak paham.. ataupun buat2 tak paham.. ada yg tengok kata terlebih ngada2 org pregnant ni.. ikut2kan sangat... tp org tak rasa apa yg kita rasa kan... nak buat mcm mana...

mmg sejak aku pregnant ni rumah aku agak huru hara sket... yer la.. semua kerja pun terpaksa aku pk mana yg perlu didahulukan, mana yg boleh dikemudiankan... tp bila tengok satu2 kerja tu aku berjaya buat, aku rasa seronok sgt... rasa puas hati sgt... tp tu la... rupanya masih byk kekurangan...

tp hari ni, pagi2 lagi aku dah sentap... dpt sms... sms yg aku tak terpk aku akan terima... sedih.. sebak rasanya... tak tau la sbb aku pregnant ke aku cepat terasa atau mmg patut aku terasa..

aku bukan superwomen... tambah2 dalam keadaan aku begini.. aku tak mintak org kesiankan aku, cuma aku mintak org paham aku... tp kalau begitu yg diminta, aku turuti.... sakit penat belakang cerita, janji org puas hati...

tak mo la sedih2 sgt... sian kat baby...

tiba2 aku teringat lagu ni... jiwang la kejap... hu..hu..

*******************************************************************

Kabus Dan Sirna

Mengapakah ku rasa
Kedinginannya malam
Sedangkan tubuhku
Dibaluti selimut

Mengapa ku tersa
Sukar pabila bernafas
Sedangku berada
Di pasir tak tersentuh laut

Apakah rahsia yang menirai diriku
Sehingga wajah di cermin terlihat
Bukannya diriku yang sejati
Sebaliknya hanya
Wajah penuh duka

Dalam merawan hiba
Pergi dan hilang sesuatu berharga
Yang belum pun menjadi milik
Peribadiku semalam
Dalam merawan luka
Kabus dan sirna warna dari permata
Yang belum meninggalkan
Kesan sebenar dalam hidupku

0 komen bijak: