9:19:00 AM

Aku dan Breastfeed

Nur Iman Zulaikha, baby girl aku dah 3 bln umurnya... makin comey.. makin tembam.. makin berisi... Byk perkembangan dia yg aku boleh nampak.. dah pandai mengiring... dah pandai gelak besar..he..he.. happy sesangat tengok perkembangan dia..

Yg bertambah best nya sbb dia nyusu badan.. tak macam kakak & abg dia yg breastfeed masa dalam pantang je.. sejak mengandungkan dia mmg aku niat nak breastfeed dia lama... masa kakak & abg dia awal2 lg aku dah beli susu formula.. takde ilmu psl breastfeed lg waktu tu... lgpun pk nak senang jer dulu... bila aku baca... surf internet.. betapa byknya kelebihan menyusu badan, aku jd excited sgt... bila dah buat, terasa puasnya...

So far mmg aku enjoy breasfeed kan si zulaikah.. semua kelengkapan aku ada kan... alhamdulillah husband aku pun bg support utk aku nyusukan dia... infact byk brg2 yg dia belikan... Kalau dulu kat opis time lunch aku tido, tp sekrg aku ada projek baru.. wpun hasilnya tak sebanyak org lain, tp aku puas... at least aku boleh dpt 8oz - 12 oz sepjg dr pg sampai ptg..

Aku harap aku dapat nyuskan dia lama... at least sampai umur dia 1 tahun, insyaallah...:)



benda2 ni yg mest aku bawak tiap kali ke opis.. cooler bag avent, pump avent ISIS & 2-3 biji storage bottle Bumble Bee...



2 pump kesayangan aku... Medela Harmony & Avent ISIS.. banyak berjasa pada aku 2 pum nih...



nih supplement yg aku ambik sepanjang aku breastfeeed si zulaikha... Fenugreek.. aku beli online.. stok utk sebulan RM40 shj..

0 komen bijak: