11:21:00 AM

kejadian hampeh semalam

masuk blog lily td.. x sangka nasib kita serupa..

ptg semlm dgn hati yg berbunga2 aku excited giler nak balik umah sbb kononnya nak berbuka kat luar.. yer la, dah dua minggu lebey puasa berbuka di rumah jer... nak tukar selera la kononnya...

elok sampai seksyen 4, nak belok kiri, aku tengok line clear.. jd aku pun belok la... alih2 dpn kereta aku ada satu mamat bodo piang masuk dr kiri terus melintang dpn kereta aku... bergesel la bumper belah kanan.. tp mamat bodo piang ni x jatuh pun, moto je terhuyung hayang.. alih2 dia ketepi.. aku pun ke tepi sbb nanti org kata aku langgar lari pulak...

aku keluar kereta je dia start bising kata aku x pandai bawak keter la bla.. bla.. aku dok termangu dlm ati kata aku ke yg salah... mana ko belajar bwk motor camtu... lps tu dia pau aku nak gi klinik kata kaki sakit... aku dok pk ko x jatuh pun mcm mana kaki boleh sakit... tp aku bg gak.. nasib baik dlm beg duit aku mmg x byk duit... sampai rumah aku jd mcm org bodo... dlm ati aku kata kenapa aku boleh mengalah.. naper aku x lawan balik.. sbb nya kejadian tu jd cepat sgt.... aku x tau betul ke aku x salah.. takut nanti aku tegakkan benang yg basah pulak...

mlm td ilang mood aku... cancel bukak poser kat luar...

pg ni sampai opis, aku terserempak dgn sorang hamba Allah ni.. dia tanya aku eksiden ke semlm.. aku kata ye.. tp aku x tau salah aku ke tak.. alih2 dia kata dia ada kat belakang aku.. dgn kawan dia.. dia kata mmg mamat bodo piang tu yg salah.. potong dr kiri lps tu melintang dpn kereta aku.. dia tanya aku ngaku salah ke.. aku kata aku x tau.. tp aku mintak maap kat mamat tu.. dia kata kalau nak buat kes pun, dia sanggup jd saksi dgn kengkawan dia.. sbb confirm mmg mamat bodo piang tu mcm saja buat eksiden tu...

aku dgn semgt baru nyer call balik mamat bodo piang tu... dia terkejut sbb aku buleh marah2 dia sbb smlm aku mcm org bodo jer... mula2 dia dok tegakkan dia yg betul.. dia kata aku bernasib baik sbb dia x mintak duit repair motor bagai.. tp bila aku sebut ada org datang jumpa aku dan sanggup jadi saksi kejadian, mamat bodo piang tu terkedu.. mintak maap bagai nak rak. masa ni la kuar ayat kita sesama islam la... kasi setel luar la... takde duit la... tau ko takut yek...

aku mintak dia repair keter aku, dia kata dia nak kuar duit repair exzos dia.. aku kata ko punya exzos brp ringgit sgt nak banding dgn bumper keter aku... masa tu bertalu2 la dia mintak maap kat aku..

aku ckp elok2 kat dia balik, aku bukan jenis org yg suka cari pasal.. aku bukan jenis org yg suka cari gaduh.. tp bila ko buat kat aku mcm tu semlm, ko buat mcm aku org salah... tp bila aku kata aku ada cukup saksi, baru ko nak mintak maap... baru ko tau ko x mampu bayar keter aku..

aku x tau dia sengaja buat ke apa ke... tp aku selalu dgr citer mamat2 sengkek yg x de duit buat trick pau duit org... kalau ko mmg ada niat mcm tu, aku haramkan duit aku yg ko ambik semlm dunia akhirat....

aku bukan jenis yg suka kenakan org, dan aku cukup menyampah org yg cuba nak kenakan aku...

sakit mata aku tengok keter jd ghoper tuu.... x pasal2 aku kena kuarkan duit utk repair balik....

aarrghhh....

4 komen bijak:

LMj said...

aku kena lagi beb hari ni... cilakak *(Q#$(Q*$(Q$*&Q#(BCP&#$^#&$^QS)(EORYo(*$&pq$(&

zaida said...

lor... malang sungguh nasib ko... dgn org yg sama ker..? parah ke..? aku pun semlm dup dap dup dap gak takut mamat tu tunggu aku tepi jln... alhamdulillah tarak....

PiN(u/a)Ts said...

laaaaaaaaaaaaa.. siannya! nasiblah ko simpan no tipom mamat tu, leh marah2.. memang la tak dapat duit balik or dia takkan repair kete ko tuh, tapi at least ko dapat gak hentam dia ye tak?

zaida said...

tu la.. setakat lpskan geram dihati jer la.. nak kuarkan duit utk repair keter time dkt nak raya ni terasa berat yg amat sgt....